Egzoteologija: Mount Graham ir nežemiškų civilizacijų tyrimai |2022 lapkričio 11 d.
Kalbėsime apie Grahamo kalną (Mount Graham) Arizonos valstijoje JAV pietvakariuose, netoli sienos su Meksika ir jame pastatytas observatorijas, seniai siejamas su nežemiškomis civilizacijomis ir net tokia mitologine būtybe kaip Liuciferis. Oficialių sluoksnių nuomone kalnas (3190 m. aukščio) pasirinktas dėl regiono nuošalumo - čia nėra jokių didelių miestų ir apskritai čia reta gyvenviečių. Neatsitiktinai šią vietą jau nuo XX a. 9 - o dešimtmečio nusižiūrėjo astronomai. Pirmiausia čia įsikūrė Vatikano astronomai. Vatikano pažangiųjų technologijų teleskopas (Vatican Advanced Technology - VATT) pradėtas naudoti 1993 m. VATT bendradarbiauja su Arizonos bei Indianos Notre Dame universitetais. VATT vadovauja ir jame dirba daugiausia jėzuitai (Christopher J. Corbally, Richard P. Boyle, Paul Gabor ir kiti). Tais pačiais 1993 m. pradėjo veikti ir Heinrich Hertz Submillimeter Telescope (SMT). 10 - ajame dešimtmetyje pradėti statyti pastatai ir didžiausiam pasaulyje optiniam binokuliariniam teleskopui (Large Binocular Telescope - LBT). Oficialiai LBT atidarytas 2004 m. Tačiau tuo metu pradėjo veikti tik pirmasis veidrodis (abu veidrodžiai kartu - nuo 2008 m.). LBT buvo pastatytas ant 30 m. aukščio masyvaus cementinio pagrindo. 60 m. aukščio teleskopo pastatas saugo LBT nuo vėjo ir oro poveikio. LBT pradžioje buvo vadinamas "Columbus Project". Jį administruoja JAV, Italijos ir Vokietijos mokslinės institucijos: Istituto Nazionale di Astrofisica (Italijos astronomų organizacija), Arizonos, Minnesotos, Notre Dame, Virdžinijos universitetai ir Ohajo valstybinis universitetas, konsorciumas (LBT Beteiligungsgesellschaft in Germany), jungiantis Vokietijos mokslines institucijas (Max Planck Institute for Astronomy in Heidelberg, Landessternwarte in Heidelberg, Leibniz Institute for Astrophysics Potsdam (AIP), Max Planck Institute for Extraterrestrial Physics in Munich and Max Planck Institute for Radio Astronomy in Bonn) taip pat - the Research Corporation for Science Advancement based in Tucson (tyrimų institutas, apimantis Ohajo valstybinį, Minesotos universitetą Notre Dame ir Virdžinijos universitetą). LBT pajėgumai įgalina vykdyti įvairius mokslinius projektus - tarp jų ir egzoplanetų tyrimus.
Taigi
apibendrinant, galima konstatuoti, kad ant Grahamo kalno yra trys astronominiai
įrenginiai - VATT, SMT ir LBT - priklausantys Mount Graham International
Observatory (MGIO), kuri savo ruožtu yra Steward Observatory dalis ir Arizonos
universiteto astronomijos departamento tyrimų skyrius. Atkreiptinas dėmesys
taip pat į tai, kad atskirų į MGIO įeinančių observatorijų administravimą
užtikrina iš esmės tos pačios JAV, Italijos ir Vokietijos institucijos - tiek
VATT, tiek LBT atveju minimi Arizonos, Minnesotos, Notre Dame, Virdžinijos
universitetai ir Ohajo universitetai.
Atrodytų, kad observatorijos įkurtos grynai moksliniais tikslais. Tad kur čia problema? Visų pirma, atkreiptinas dėmesys, kad čia gyvenančioms indėnų apačių gentims Mount Graham (Dzil Nchaa Si An vakarų apačių kalba) yra šventas kalnas (vienas iš keturių švenčiausių kalnų Šiaurės Amerikoje). Tokiu indėnų jis laikytas ir dėl neįprasto "dangiško" aktyvumo senovėje: indėnų mitai pasakoja apie "Gyvenantį aukščiau", kuris nusileido disku kūrimo pradžioje. Disko viduje buvo barzdotas vyras, indėnų laikytas Kūrėju. Galbūt Mount Graham - vienas iš metafizinių portalų, per kuriuos patenkama į kitas Visatos dimensijas?
Toliau - LBT pavadinimas. Oficialus jo pavadinimas anglų kalba: Large Binocular Telescope Near-infrared Spectroscopic Utility with Camera and Integral Field Unit for Extragalactic Research. Žodžių Large, Utility, Camera, Integral, Extragalatic ir Research pirmųjų raidžių abreviatūra yra LUCIFER. Iki 2012 m. tai ir buvo oficialus sutrumpintas teleskopo pavadinimas (2012 m. pervadintas į LUCI). Tačiau, reiktų patikslinti: Liuciferiu vadinama ne visa LBT sistema, bet tik vienas iš jo prietaisų - infraraudonųjų spindulių spektrografo imtuvas, reikalingas ieškant egzoplanetų. Liuciferis arba Ryto (Aušros) žvaigždė krikščionių tradicionalistų vienareikšmiškai tapatinamas su Šėtonu, Dievo antipodu.
Vienam iš "Exo-Vaticana" knygos (2012 m.) autorių - Thomui Hornui - VATT dirbę astronomai jėzuitai patvirtino, kad vienas svarbiausių VATT uždavinių - ieškoti egzoplanetų ir proto už Žemės ribų. Stebėtina, bet tiek VATT, tiek ir LBT darbuotojai labai laisvai kalbėjo ir apie kontaktus su NSO. Įdomu, kad Thomo Horno liudijimu LBT inžinierius teleskopą pakaitomis vadino tiek Liuciferiu, tiek Liuci. Nuostabą sukelia ir tai, kad įrenginys "Lucifer" išsamiai apibūdinamas Vatikano observatorijos tinklalapyje kaip infraraudonųjų spindulių teleskopas, pastatytas vokiečių bei NASA ir valdomas bei finansuojamas Vatikano su tikslu stebėti Nibiru/Nemesis. Neįprasta, kad Vatikano observatorija leido sau užsiminti apie šią tik konspirologų aptariamą hipotetinę Saulės sistemos planetą, kuri šiuo metu kai kurių nuomone artėja prie Žemės. O Liuciferiu (Liuci) vadinamas infraraudonųjų spindulių prietaisas kaip tik įgalina aptikti vėsius ar toli esančius ir silpnus objektus, tokius kaip tolimos planetos, kai kurie ūkai ir nykštukinės žvaigždės. Infraraudonųjų spindulių technologija įgalina stebėti ir NSO.
Vatikano
dėmesys astronomijos mokslui (milžiniškos investicijos į VATT) puikiai dera su
pastangomis plėtoti vadinamąją egzoteologiją, derinančią tradicinę katalikų
doktriną prie nežemiško proto egzistavimo fakto. Pasak "Exo-Vaticana"
knygos autorių Thomo Horno ir Criso Putnamo, Romos "Università della Santa
Croce" teologijos profesorius t. Giuseppe Tanzella-Nitti teigė, kad
katalikams teks permąstyti savo tikėjimą nežemiškų civilizacijų egzistavimo
fakto šviesoje. Br. Guy Consolmagno SJ, dirbantis Vatikano observatorijoje
Castel Gandolfo mieste (kur esama ir popiežiaus rezidencijos), o taip pat Mt.
Grahame sutiko duoti knygos autoriams ne vieną interviu. Jis mielai pasidalijo
savo nuomonėmis apie teologijos ir astrobiologijos sąveiką. Jis pripažino, kad
ateiviai gali būti laikomi žmonijos gelbėtojais. Br. Consolmagno įsitikinęs,
kad žmonės nėra vienintelės protingos būtybės Visatoje. Jo įsitikinimu apie
nežemiškas, būtybes kalba ir Biblija. Consolmagno teigimu dangiškos būtybės
minimos psalmėse. Pav. psalmėje Nr. 89 klausiama: "Kas iš dangiškųjų
būtybių yra panašus į Viešpatį?". Nežemiškos materialios būtybės minimos
ir Jobo 38: 7 bei Pradžios knygos 6 - ame skyriuje "Dievų sūnūs",
nefilimai (milžinai). Consolmagno pabrėžia: galime šias būtybes aiškinti kaip norime
- kaip angelus ar kaip ateivius, bet faktas tas, kad senovėje žmonės nelaikyti
vienintelėmis protingos būtybės. Cituoja jis ir Jono 10:16, kur kalbama apie
avis "ne iš šios avidės". Consologmano susitaikė su pačiomis
fantastiškiausiomis versijomis. Net ir su svarstymais apie "Jėzaus
sėklą", spėliojimais kokioje planetoje įmanomas protas ir ar Jėzus
galėjo vaikščioti per metano jūras. O juk Br. Consologmano - svarbiausias
Vatikano astronomas, kuriam šiuo metu patikėtas Vatikano observatorijos vadovo postas
Optimistiškai ateivių egzistavimo, jų kontaktų ir net oficialaus pasirodymo
Žemėje klausimu kalbėjo ir kiti aukšti Vatikano pareigūnai ir mokslininkai,
dirbę ar besilankę Mt. Grahame. Tai ir VTT direktoriaus pavaduotojas iki 2012
m. dr. Christopheris Corbally. Jo įsitikinimu nežemiško proto atskleidimas
pakeis Dievo sampratą. Teks atsisakyti "antropocentrinio" Dievo
sampratos. Vatikano observatorijos direktorius, tėvas Josè Funes net
įsitikinęs, kad protingos būtybės ne tik egzistuoja Visatoje ir yra mūsų
broliai, bet ir "patvirtins krikščionybės tikėjimo teisingumą".
Ilgametis Vatikano egzorcistas XX a. 8 - 9 dešimtmečiuose mons. Corrado
Balducci Italijos nacionalinėje televizijoje daug kartų teigė, kad nežemiškas
protas ne tik egzistuoja, bet ir kad Vatikano vadovai apie tai žinojo. Jis taip
pat teigė, kad susitikimai su ateiviais nėra demoniški ir nėra susiję su
psichologiniais sutrikimais. Jo teigimu Vatikanas atidžiai stebėjo šį reiškinį,
ir per savo ambasadas rinko informaciją bei daiktinius įrodymus. Mons. Balducci
buvo specialios Vatikano konsultantų grupės nežemiško gyvenimo klausimais
narys. Jo teiginių Bažnyčia niekada nepaneigė. Katalikų teologas tėvas Malachi
Martin SJ taip pat ne kartą kalbėjo apie kontaktus su nežemiškomis esybėmis.
1997 m. radijo stotyje "Coast to Coast AM", paklaustas kodėl
Vatikanas tiek daug investavo į kosmoso tyrimus Grahamo kalne, jis atsakė, kad
Vatikano administracija laukia kai ko per penkerius ateinančius metus.
Vėlesniuose interviu jis kalbėjo apie paslaptingą "ženklą danguje",
artėjantį iš šiaurės. Galbūt tai užuomina apie ateinantį svetimą protą. Jau
minėtas t. tėvas Josè Funes 2008 m. savo interviu "L'Osservatore
Romano" pavadinimu "Nežemiškas yra mano brolis" į klausimą ar
reiktų išpirkti nežemiškus žmones, atsakė: "Dievas padarė žmogų Jėzuje,
kad jis mus išgelbėtų", o kitoms protingoms būtybėms atpirkimo nebūtinai
reikės. Jos gali likti visiškoje draugystėje su savo Kūrėju. Ir kai kurie kiti
Vatikano teologai skaitosi su galimybe, kad nežemiškos būtybės morališkai
pranašesnės už mus ir arčiau Dievo, todėl joms teks mus evangelizuoti, o ne
atvirkščiai. Pav. t. Giuseppe Tanzella-Nitti manymu mes galime būti
evangelizuoti per kontaktą su "dvasiniais ateiviais". Mums reiktų
gerbti ateivius ir pripažinti jų kilmę iš to paties Kūrėjo. Pasak šio teologo
nežemiškos kilmės Evangelija gali modifikuoti mūsų supratimą apie išganymą per
Jėzų Kristų. Buvęs Vatikano observatorijos viceprezidentas Christopheris
Corbally padarė išvadą, kad Jėzus paprasčiausiai gali nelikti vieninteliu
išganymo Žodžiu. Jo teigimu nors Kristus yra pirmasis ir paskutinis žodis (alfa
ir omega) žmonijai, jis nebūtinai yra vienintelis žodis, pasakytas visatai.
Nežemiškų civilizacijų atstovai gali turėti savo logosus. Tėvas Domenico Grasso
mano, kad tokios būtybės bus toli mus pralenkusios moksle. Labai galimas
dalykas šios būtybės bus arčiau Dievo, nei žmogus. Jos gali turėti aukštesnę
teologiją, kuri galėtų "pastebimai išplėsti" mūsų žemišką supratimą
apie atpirkimą. Notre Dame universiteto teologas O'Meara taip pat mano, kad
šios dieviškos būtybės, gyvenančios tolimiausiose planetose, kviečiamos į
ypatingus santykius su Dievu. Tokie teologai tiki, kad Dievas galbūt sukūrė
ateivių civilizacijas tam, kad ateityje jos galėtų evangelizuoti žmones. Mons. Januaris
De Concilio (New Jersio Nekalto Prasidėjimo seminarija), tiki, "kad
milžiniškas intelekto atstumas tarp žmonių ir angelų leidžia manyti, kad Dievas
turėjo sukurti tarpines rūšis tarp angelų ir žmonių. Mons. Corrado Balducci su
tuo visiškai sutinka. Jam tai būtybės, turinčios tokį kūną kaip mūsų, bet
dvasiškai tobulesnės.
Taigi bent
dalis Vatikano teologų ateivius linkę laikyti mūsų evangelizuotojais ar net
matyti juose antrąjį Kristaus atėjimą. Kaip tai atrodys? Kas tie aukščiau pažengę
humanoidai? T. Guy Consolmagno savo svarstymuose remiasi fantastiniu romanu
pavadinimu "Sąžinės graužatis" (autorius - Thomas Jamesas Blishas.).
Romane kunigas jėzuitas, vardu Tėvas Ruiz-Sanchezas, ir jo vadovaujama
mokslininkų komanda keliauja į naujai atrastą planetą, pavadintą
"Lithia", norėdami ištirti jos gyventojus lithius. Aiškinamasi ar jie
turi atpirktas sielas. Jie nustato, kad lithiai yra protingi padarai, kurių
moralė puikiai dera su krikščionybe, tačiau jie neturi jokios religijos ar
Dievo sampratos. T. Ruiza-Sanchezas įspėja Vatikaną priskirti Lithia amžinai
nuo Žemės ir žmonių atskirtų - karantinuotų - planetų grupei, nes Lihia
gyventojai dalyvauja šėtoniškame - astroteologiniame - sąmoksle, turinčiame
tikslą suklaidinti žmoniją. Kai mokslinės fantastikos rašytojas Jo Waltonas
paklausė jėzuito Guy Consolmagno apie problemas, kurias Blishas iškėlė savo
romane, Consolmagno pabėžė, kad jėzuitai pasisako už inkultūraciją, leisdami
svetimoms kultūroms išlaikyti savo tikėjimą, taip modifikuodami ir
krikščioniškus įsitikinimus. Tas pats galioja ir egzoplanetų gyventojams.
Filosofo ir teologo P. Teilhardo de Chardino mąstymas taip pat buvo labai kosmocentrinis. Jo įsitikinimu visa Visata vystosi nuo žemiausių materialių formų kol pasiekia aukščiausią noosferos tašką, - "Omegos tašką", kuris ir yra Kristus ir tuo pačiu tobulumą bei absoliutų solidarumą pasiekusi žmonija. Žinoma, tai ne Jėzus iš Nazareto, o kosminis Kristus, kuris vystosi (evoliucionuoja) kartu su visu pasauliu. Tai labai panteistinis (monistinis) požiūris. Akivaizdu, kad nežemiškų civilizacijų fakto pripažinimas griauna tradicinę krikščionybės doktriną ir vietoj jos kuria kažką nauja.
Remtasi: Thomas Horn, Cris Putnam knyga "Exo-Vaticana" (2013 m.), "Large Binocular Telescope: Webseite der deutschen LBT-Beteiligungsgesellschafft (LBT)" (https://www2.mpia-hd.mpg.de/homes/LBTBWEB/LBT/lbt.html) ir kitais tekstais.
Žr. br. Guy Consolmagne SJ pasisakymą televizijos laidoje nežemiško proto tyrimo klausimais (2013 m.).